Paar dagen in Washington D.C.

Door scorpie op donderdag 1 oktober 2009 06:55 - Reacties (5)
Categorie: Amerika '09, Views: 3.699

Na heel vlug toch een hoop van New York gezien te hebben was het weer tijd om verder te reizen, en dit keer was Washington D.C. de bestemming.
Onderweg maakten we nog wat aparts mee, de (vrouwelijke) buschauffeur moest even stoppen voor een plaspauze, maar ze stopte dus gewoon even op de vluchtstrook om vervolgens even achterin de bus naar de wc te gaan.

Nouja, all good and well, toen kwamen we aan bij het hostel. Het was prima weer, dus we zijn maar gelijk door de stad gaan lopen om wat te bezichtigen. Na een wandelingetje van ongeveer 5 minuten kwamen we aan in een rare brede straat met in het midden een politieauto met zwaailampen. We liepen ernaartoe, want er waren wat mooie grote gebouwen omheen die we wel wilden zien. En toen zagen we het ineens, links stond gewoon het Witte Huis! Dan ben je toch best verbaasd als je ineens bij de tuin van Obama bent aangekomen. Verder zijn we nog naar Washington Memorial en Lincoln Memorial gelopen. De foto's moet ik toch maar eens uploaden, want die zijn toch best goed gelukt met dat nieuwe apparaat wat ik voor deze reis nog even heb gekocht (EOS 500d).
Als afsluiter van de dag wilden we nog langs de Arlington Cemetery gaan, maar helaas bleek die na aankomst net 10 minuten gesloten te zijn.

De dag erna was alweer onze 2e en tevens laatste dag in D.C. Op deze dag hebben we de NSA bezocht, waar we een rondleiding kregen door hun National Cryptologic Museum. Hier hebben we onder meer een werkende Enigma machine mogen aanschouwen en tevens mogen bedienen. Hierna nog een fuzzy logic lezing door iemand van de NSA, en daarna vertrokken we alweer naar de George Washington University. Hier kregen we een rondleiding over hun campus, wat er eigenlijk totaal niet uitziet als universiteitscampus, maar gewoon als een regular streetblock.

In vogelvlucht even de oostkust en tevens ongeveer 1 week van de studiereis beschreven, de volgende zal over de westkust gaan, want daar hebben we nog 2 weken de straten onveilig gemaakt.

Volgende: Westkust USA in vogelvlucht 10-'09 Westkust USA in vogelvlucht
Volgende: Paar dagen in New York 09-'09 Paar dagen in New York

Reacties

Door Tweakers user himlims_, donderdag 1 oktober 2009 15:41

Toch behoorlijke reis die je zo maakt!!!

Krijgen we nog een foto blog, van je nieuwe cam?

ga je goed :w

Door Tweakers user Kn4kw0r5t, donderdag 1 oktober 2009 16:49

Arlington is echt heftig.. Aantal jaren geleden ook geweest. Toevallig aankomende herfstvakantie (17-24 oktober) weer naar Washington DC.

Veel plezier nog!

Door Tweakers user scorpie, donderdag 1 oktober 2009 18:43

Thnx voor de comments heren.

@himlims_: Ja, ik moet nog heel wat foto's uploaden, maar het uitzoeken ervan duurt een beetje lang, maar dat komt helemaal goed :)

@Knakw0r5t: Het is een beetje jammer dat ik er niet langs heb kunnen lopen, maar ik heb wel een glimp kunnen opvangen van de massaliteit ervan, dat was echt heel indrukwekkend. Ik zal eens een foto uploaden van een detailshot die ik persoonlijk wel goed gelukt vind.

Door Tweakers user NielsTn, donderdag 1 oktober 2009 19:04

Vergeet op Arlington ook niet het graf te bezoeken van John F. Kennedy & vrouw. Zijn broer ligt er niet veel verder vandaan. Ben zelf net terug van de 'west-coast' :)

Reageren is niet meer mogelijk